افخمی: شیراز ظرفیت تبدیل به جریان اصلی فیلم‌سازی را دارد

سومین جشنواره ملی و نخستین دوره بین‌المللی فیلم کوتاه داستانی و مستند طلوع پارس با حضور بزرگان سینمای ایران  در شیراز آغاز به کار کرد.

کارگردان و منتقد سینمای ایران در این جشنواره با اشاره به اینکه شیراز ظرفیت تبدیل به جریان اصلی فیلم سازی را دارد گفت: انتظار است در سال آینده با کشف استعداد‌های جوان در شیراز این شهر به پایگاه فیلمسازی حرفه‌ای و یکی از جریان‌های اصلی فیلمسازی ایران پس از تهران تبدیل شود.

بهروز افخمی در مراسم افتتاحیه و رونمایی از پوستر سومین جشنواره ملی و اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه داستانی و مستند طلوع پارس با بیان اینکه در حال حاظر فیلمسازی ارزان و امکان نمایش آن بیشتر شده  خاطرنشان کرد: اگر هیجان و شور جوانان شیراز مورد تشویق قرار نگیرد نمی ‌ توان به آثار فاخر و ارزشمند که در عرصه های ملی و بین المللی قابل اکران است ، دست یافت.

افخمی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره علی معلم و با بیان اینکه معلم معتقد بود جشنواره محل خودنمایی نیست بلکه محل شاد کردن مردم و جمع شدن دور هم و لذت بردن از زندگی کوتاه است، تاکید کرد که در جشن حافظ که علی معلم بنیان‌گذار آن بود، صرف‌نظر از باندبازی‌ها و جهت‌گیری‌های سیاسی و تشکیلاتی، هیچ فیلمی نادیده گرفته و متقابلا هیچ فیلمی بیش از حد برجسته نمی‌شد.

این کارگردان سینمای ایران با این تاکید که در جشنواره فجر برخی فیلم‌ها نادیده گرفته شده است، این امر را باعث تنزل جشنواره دانست.

داریوش فرهنگ، بازیگر و فیلمساز نیز با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی درشهرستان‌ها مایه امیدواری است گفت: تصور اینکه در شهرستان جشنواره‌ای سینمایی برگزار شود، دور از انتظار است و اینکه جشنواره‌ای به‌صورت بین‌المللی آغاز به کار کند، مایه امیدواری است.

فرهنگ با بیان اینکه نباید از اتفاقات ساده زندگی به راحتی گذشت ، گفت: لازم نیست جوانان علاقه مند حرف های بزرگ بزنند چراکه انسان ‌های بزرگ ساده حرف می زنند .

در حاشیه این مراسم علاوه بر رونمایی از پوستر  سومین جشنواره ملی و اوئلین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه داستان نویسی و مستند طلوع فارس از استاد رحیم هودی به پاس بیش از ۶۵ سال خدمت در عرصه هنر نمایش قدردانی شد.

اشتراک گذاری

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟